[Newsletter] - APEXA October 2015

Nov 2, 2015, 12:00:00 PM / by Tonya Blackmore

October-2015.pngVersion Francaise

October has come and gone, and with it came many milestones of which we are very happy to share with you here today. November and December represent not only our final months of the year pre-launch of APEXA, but also, our final countdown to ramp up advisor awareness before the official Go-Live, by which time, life licensed advisors across Canada will be registering on the APEXA system. Have a look below at some of APEXA’s accomplishments and milestones this October and how we are collaborating with our industry partners to prepare the industry for APEXA:

APEXA Build is Nearly There!!

After many months of meeting with our clients, gathering requirements, validating workflows, conducting software review sessions and doing our best to manage scope changes along the way… the APEXA build is nearly there! Anyone who’s ever participated in a software development process can attest to the fact that this was no easy feat and it wouldn’t have been possible without the dedication of our clients, the Bluesun development group and of course, APEXA’s own team. November marks training and User Acceptance Testing so there is still work ahead of us but what a milestone to have this so close in our rearview mirror.

apexa-sync.png

apexa-newsletter-icon

Advisor Awareness Video

Our video is now live on the APEXA website! Check it out at http://www.apexa.ca/become-a-listed. Upon completion of the video, a formal communication was sent to each of our clients to help spread the APEXA word and promote the video release in newsletters, websites and/or email correspondence to advisors. This is great timing to ramp up Advisor engagement with just two months to go!

Communication

October also marked the release of our first weekly communication piece in a series developed to build awareness and knowledge of APEXA. In addition to posting material to our Website, LinkedIn and Twitter accounts, we’re sharing these articles with our client’s communications teams to gain broader exposure to our Advisor audience.  Thank you teams!

apexa-document.png

apexa-newsletter-icon

Training Dates

Training for users of APEXA will be held Nov 2nd and 3rd in Toronto. These workshops are designed to take the form of ‘train the trainer’, whereby each company will send   up to three participants who will then pass on the knowledge and actively train the rest of their APEXA users.

We are very grateful for the support we’ve received as we attended Carrier and MGA events across Canada this Fall to connect with users and supporters. As cited in one of my recent blog posts from APEXA, collaboration is at the core of everything we do. As we continue to engage with life and health advisors and work alongside MGAs and Carriers, we encourage you to follow along with our progress. The best way to do so is by encouraging those in your networks to learn more about APEXA by watching our video and subscribing to become A-Listed!

#APEXAGoLive

Warmest regards,

Tonya-Blackmore-250px
Tonya Blackmore
CEO, APEXA

APEXA Life Insurance Newsletter Signup


APEXA - Simple et branchéApexa_Full_Colour_LowRes
Développements d'octobre 2015

 

 

Le mois d’octobre tire déjà à sa fin et nous sommes très heureux de vous faire part des étapes qui ont été franchies dernièrement. Les mois de novembre et de décembre représentent non seulement les derniers mois de l’année pré lancement d’APEXA, mais aussi le compte à rebours final pour accroître la sensibilisation des conseillers avant l’entrée en service officielle. Notre objectif est d’avoir, avant cet événement, les conseillers en assurance vie du Canada inscrits sur le système APEXA. Veuillez prendre connaissance de quelques-uns des accomplissements et des étapes franchis en ce mois d’octobre, ce qui montre comment nous collaborons avec les partenaires de l’industrie pour sensibiliser les conseillers et pour accroître leur engagement :

La construction du système APEXA est presque complète!

Après plusieurs mois de rencontre avec nos clients, de collecter l’ensemble des besoins, de valider les fluxes de travaille, d’organiser des séances de revue du logiciel et de faire de notre mieux pour gérer les changements de périmètre le long du chemin ... APEXA est presque construit! Quiconque a déjà participé à un processus de développement de logiciel peut témoigner du fait que ce n'a pas été facile et il n’aurait pas été possible sans le dévouement de nos clients, le groupe de développement Bluesun et bien sûr, l’équipe d’APEXA. Novembre marque le mois de la formation et les tests d'acceptation des utilisateurs. Selon dit, il y a bien sûr encore du travail devant nous, mais cela est une étape importante d'avoir presque accompli!

apexa-sync.png

apexa-newsletter-icon

Vidéo de sensibilisation pour les conseillers

La video est maintenant complétée et en ligne sur le site Internet d’APEXA : http://www.apexa.ca/devenez-premier-sur-liste. Après avoir finalisé la vidéo, une communication formelle a été envoyée à toutes les compagnies partenaires pour diffuser le message APEXA en encourageant la promotion de la vidéo dans les bulletins d’information, les sites Internet et la correspondance électronique aux conseillers. Elle arrive donc à point pour accélérer l’engagement des conseillers tout juste deux mois avant le jour!

Communication

Octobre a également marqué la publication de notre première communication hebdomadaire d’une série conçue pour sensibiliser et informer au sujet d’APEXA. En plus de publier du matériel sur notre site Internet et sur nos comptes LinkedIn et Twitter, nous faisons partager ces articles avec les équipes de communication de nos clients et déjà intégrées qui ont elles-mêmes commencé à communiquer l’information à leurs conseillers et à leurs AGG. Un grand merci à toutes les équipes.

apexa-document.png

apexa-newsletter-icon

Dates des formations

Une formation sur l’utilisation d’APEXA se tiendra les 2 et 3 novembre à Toronto. Ces ateliers sont conçus pour « former les formateurs »; ce qui fait que chaque compagnie ne doit envoyer que deux participants qui se chargeront de transmettre leurs connaissances et de former activement le reste des utilisateurs internes à la compagnie.

Nous sommes très reconnaissants du grand mouvement d’appui qu’APEXA a reçu de la part de l’industrie canadienne cet automne pendant que nous avons assisté à des événements des compagnies d'assurances et des AGG. Comme je l’ai écrit sur l’un de mes récents articles de blogue d’APEXA (en anglais seulement), la collaboration est au cœur de ce que nous faisons. Nous vous encourageons à suivre notre progrès pendant que nous continuons à tisser des liens avec les conseillers en assurance de personnes et à collaborer avec les AGG et les compagnies d’assurances. La meilleure façon de nous aider, c’est d’encourager les personnes dans votre réseau à joindre le portail APEXA et, en particulier pour les conseillers, à en apprendre plus sur APEXA en regardant la vidéo et en s’abonnant au bulletin mensuel afin de devenir les premiers sur la liste!

#LancementAPEXA

Sincèrement,

Tonya-Blackmore-250px
Tonya Blackmore
PDG, APEXA

APEXA Life Insurance Newsletter Signup

Topics: Newsletter

Tonya Blackmore

Written by Tonya Blackmore

Become an industry thought leader. Don’t forget to share.
  APEXA Blog Subscribe

Join Our A-List